Intervju

Med ingen mindre än Annika/Drömmen om 11 barn

Hur länge har du bloggat?

- Första bloggen startade jag när Rasmus var nån vecka eller två. Upptäckte snart att jag verkligen ville blogga och skaffade då
den blogg jag har idag - som jag haft sen mars 2010.
 
Vad fick dig att börja blogga?

- Viljan att skriva, att minnas det där som hänt om dagarna, smått som stort. Ja, i början var det mer en dagboksform kan man
säga, eller det var tänkt så iallafall.
 
Om du skulle beskriva din blogg med tre ord, vad blir det då?

- Ärlig, öppen och mångsidig.
 
Hur många barn har du?
- Tre egna barn, väntar mitt fjärde. Därtill kommer Simon, min bonuspojk som mannen "hade med sig" från tidigare förhållande.
 
Varför just 11 barn?

- Det har varit en dröm sen barnsben, sen innan jag började i skolan. Jag älskar barn, och har så alltid gjort. Varför det är ju 11
kan jag inte riktigt svara på, men det är något med talet - för jag har alltid sagt just 11.
 
När kom önskan med så många barn?

- Om jag minns rätt så var det i femårsåldern nånstans, det var åtminstone innan jag började skolan.
 
Vad ville du bli när du va liten?

- Veterinär. Detta nämnde jag också i samma ålder, då vi hade en bra veterinär som bodde i grannskapet, och jag gillade honom,
sen har jag alltid haft en förkärlek till djur.
 
När träffades du och din man?

- 26 juli 2008
 
Hur träffades ni?

- För att göra en lång historia väldigt kort så hade vi en kortare konversation på spraydate den 26 juli 2008, samma kväll träffades
vi på Olstorps Festplats här i Tidan. Sen gick det fort. 1 augusti sa jag upp kontraktet på mitt hus, 15 augusti var vi officiellt sambos,
11 november förlovade vi oss... idag, tre år senare är vi gifta och har snart fem barn (tre gemensamma).
 
Vilka bloggar följer du?

- Jag följer ganska många bloggar faktiskt. Men de första som kommer upp i huvudet nu när jag får frågan är Carola, Millah, Sara,
Sara och numera den nyfunna bloggerskan Maria.
 
Va gör du på fritiden, om du är barnledig?

- Jag är väldigt, väldigt sällan barnledig kan jag börja med att säga :) Skulle jag vara det skulle jag förmodligen ta det lugnt, sova
och bara blunda en stund :) Går mannen min ut med barnen ensam så passar jag oftast på att städa eller något, åker jag iväg
ensam så är det för att handla... Att räkna med ensamtid med många barn under ens vingar - det är inte att tänka på ;)
 
Dröm resa?

- Oj... den var svår. I dagsläget skulle jag faktiskt väldigt gärna vilja åka till Spanien. Vi har pratat om det ett tag eftersom vi har vänner
som bor där nere nu, men det finns inte riktigt möjligheter att åka ner i dagsläget - något som grämer mig mycket. Hoppas dock att det
löser sig inom en snar framtid! Sen har jag länge drömt om att få åka till västindien någon gång i mitt liv.


Vill du också bli intervjuad och då även bli länkad, hör av er!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!