Intervju

Med Helena

1.Varför började du blogga?
Det var en kompis som hade en blogg och jag tyckte det verkade kul att träffa en massa nya människor på det här sättet. Vitsen är ju att man kan sitta hemma och få en massa nya vänner, oavsett, kön, ålder, hudfärg, utseende ( ja det finns ju massor som exponerar sig på bloggen), men det kan man ju göra som man vill med. Jag väljer att ligga lågt med det.


2.Hur länge har du bloggat?
Började blogga i november 2006, så det är ju et tag sedan nu. Hade ett uppehåll på fyra månader  förra året, men annars så är jag inne på bloggen varje dag.


3.Tjänar du pengar på din blogg?
Nej det gör jag inte. Jag har blivit tillfrågad massor av gånger, men jag tycker inte det är syftet med att ha en blogg.


4-Hur många besökare har du per dag?
Det har gått upp och ner. I juni 2007 låg jag överst på aktiva listan under ett par månader och då hade jag tretusen om dagen. Nu idag är det cirka femhundra.


5.Sett att du gillar dataspel, någon favorit?
Alla typer av adventure games, dvs spel där man går omkring och plockar upp saker och löser olika puzzles. Gillar Tomb Raider också och har spelat alla spelen.


6.Några tips till de som försöker ta sig in på mest aktiva listan som du gjort?
Nummer ett är att svara på alla kommentarerna, det tror jag är jätteviktigt. Sen gäller det att ha skapliga inlägg också, inte bara " Nu skall jag gå och köpa mjölk", "Nu är jag tillbaka från affären igen", ja, du förstår. Men det är en gåta hur en del lyckas ändå. Mycket bilder på sig själva tror jag folk gillar. Jag tror att min blogg skulle vara ännu mer populär om de fick se mig i alla omöjliga situationer, hihi.


7.Sett att du gillar söndagsspa, vad är det bästa man kan göra enl dig för att koppla av?
Bara  vara hemma och ta hand om sig själv. Göra det som man vill och inte ha några måsten.


8.Vad har du för framtidsplaner?
Fortsätta arbeta med det jag gör dvs arbeta med missbrukare som läkare. Jag jobbade några år som flygvärdinna efter skolan, sen pluggade jag till läkare och har ett drömjobb. Drömmen är att öppna ett rehab i Kalifornien, men det kanske bara förblir en dröm.


9.Hur vill du att din blogg utvecklas?
Jag vet inre riktigt, är rätt nöjd med att ha det som en hobby och att få ventilera lite olika saker med de bloggvänner som jag har fått. Har inga tankar på att bli en ny Blondinbella eller så.


10.Va läser du för bloggar?
Många olika, men aldrig de "stor" bloggarna. Finner inget nöje i som jag skrev envägskommunikation.


11.Någon speciell inriktning på bloggar du gillar?
Gillar mode och inredningsbloggar.


12.Har du gjort designen på din blogg själv?
Nej det har jag inte. Har fått hjälp av den tjejen som fick mig att börja blogga. Är jättenöjd med den och har inte ändrat den sedan jag började blogga.


13.Va fick dig att vilja jobba med missbruk?
Jag tycker at det är en så utsatt och glömd grupp människor som av många inte betraktas som lika mycket värda som andra människor. De behöver verkligen all hjälp och allt stöd de kan få, och jag är glad att kunna bidra med det lilla jag har.


14.Varför mottot Carpe Diem?
Fånga dagen, du vet aldrig är det är slut. Skjut inte upp saker, gör det nu.

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj vad kul!

2009-02-17 @ 21:03:51
URL: http://beverlyhills.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att läsa :)

2009-02-17 @ 21:12:14
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. jaa :) men haft en bra dga då?

2009-02-17 @ 22:10:11
URL: http://lindblommalin.blogg.se/
Postat av: Danni.

Ja, jag bor i jämtland och han i sthlm.

jag är ifrån sthlm sen innan :)

2009-02-17 @ 23:04:31
URL: http://dadas.blogg.se/
Postat av: Aylin

Ajjemen, jag svarar när jag har tid om det är ok?:)

2009-02-18 @ 01:24:21
URL: http://givemesomething.blogg.se/
Postat av: Aylin

Bara så du vet, så har jag inte fått några frågor än, tänte ifall de inte kommit fram eller något? Du får säga till ifall du skickat, men vi hörs la av. =)

2009-02-18 @ 01:27:42
URL: http://givemesomething.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!