Del 3

Mycket börjar hända i Växjö som vi bodde i under denna tid, vi började jobba på ett säljarföretag.
Och jag gick ju såklart i skolan samtidigt.
Men efter vi jobbat ett tag så var det ett par som fick sparken pga att de använder droger.
och detta fick vi på något sätt skiten för:/
De skulle slå oss, gjorde inbrott två gånger hemma.
En gång när jag var själv hemma, låg i sängen utan kläder och kollade tv.
Kom de bara rakt in med rånarluvor och bad mig ligga still medans de tog med tv:n.
Knalröda ögon lysste genm maskerna, och man förstod ganska snabbt att de var höga på något.
Jag sprang ut efter de gått och skulle ringa polisen, men de hade tagit med sig den också.
Efter en liten stund så kommer Riccard in, visar sig att de var idioterna från jobbet, de hade tagit med sig Riccard hem till dem, för att hota han med kviv samtidigt som de tar nyckel hem från han.

En dag ringde det en kompis till oss, när vi var ute och åkte att det sitter en av dessa killar med ett gevär i trapphuset och ska döda oss.
Va gör man? Panik såklart.
Vi bestämmer oss för att åka till Kalmar och Riccards föräldras stuga.
Var många minus inne den natten, men med många filtar och mycket kläder överlevde vi detta.
Vi var tvungna att flytta! Snabbt!

Då jag fått en så pass bra kontakt med min pappa bestämde vi oss för att flytta i en tom lägenhet under han, i Marbäck. De var ett stort hus, som en herrgård som var uppdelad i flera lägenheter.
Jättefint, vi var nöjda, men saknade ju såklart alla vänner och min mamma som vi lämnat bakom oss.
Vi hörde aldrig nått ifrån dessa människor från jobbet som tur är, men en fruktansvärd upplevelse att bara behöva packa ihop snabbt och sticka.

Kommentarer
Postat av: Karin

burr

2009-01-18 @ 08:32:10
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Sussi

usch det lät inte kul.

2009-01-18 @ 16:01:38
URL: http://sweetsdiary.blogg.se/
Postat av: Liene

hemskt ju:/ så det är ditt riktiga liv? vissa råkar verkligen illa ut kan man säga.

2009-01-18 @ 16:31:27
URL: http://lienes.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!