Se det snöar....

Det är väldigt märkligt, har de väl börjat snöa håller det verkligen på så man knappt kommer ut. Och tar ju ett par dagar innan man vänjer sig.

Sitter på jobbet, har haft endel märkliga samtal som vanligt.
-Hej
-Ringde dig i förra veckan.
-Jaha.....och vad gällde de?
-Men kommer du inte ihåg, du måste väll ha koll på vilka du pratar med?

Mmmmm jo så är det nog när det ringer ca 25 pers per dag och oftast bara skriker, endel är ju så sjukt ego och allt handlar om dem! Man börjar ju ibland undra hur det står till där inne bakom pannan.

Kan ju berätta att jag jobbar som sagt på bussgodset, där jag har hand om grundarbetet alltså lastning och lostning av gods. Men också då skadeärenden när gods går sönder och försvinner under transport. Och även då efterkravshanteringen, vilket innebär att endel paket får mottagaren lösa ut. Och avsändaren ska då få dessa pengar ifrån oss. Och detta innebär ju då så klart att folk som skickat gods med detta ringer ung samma dag som paketet lämnades ut och undrar vart sina pengar är.
Och standardfrasen från mig blir då ett par gånger om dagen; ombuden har upp till 10 arbetsdagar på sig att sätta in dina pengar.
Och reaktionen som brukar bli då är VA!!!??? 10 dagar sitter ni och samlar ränta på mina pengar.
Mmm jo om du kommer på hur jag ska fixa ränta på pengar som ligger i kassaskåp får du gärna berätta för då kommer jag samla ränta på dina pengar !
En bild på pojkvännen=)

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!








Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!